2014. augusztus 28., csütörtök

MOSOLYMANÓ - TETTEK

Hello kedves olvasóm!


Bevezetőként csak annyit, hogy most harmadszor írok a 2014. augusztus 19-én, életének harmadik évében elhunyt HORVÁTH DOMINIK - MOSOLYMANÓ történetéről. 
Ez a bejegyzés azonban most kicsit másról szól majd. Ha eddig nem volt lehetőséged, akkor a Google segítségével, illetve ugyanebben a blogban: ITT és ITT valamint az ORIGO cikkeiben ITT kellene rákeresned azokra az írásokra, amelyek a drága kis MOSOLYMANÓ szívszorítóan rövid kis életéről, életszeretetéről, VIOLA nevű, hat éves nővére ragaszkodásáról, és az édesanya RITA, az édesapa JÓZSEF által, a betegséggel, majd az elkerülhetetlen halállal szemben vívott heroikus küzdelméről szólnak. (Fontos, hogy elolvasd őket, mielőtt továbblépsz e bejegyzésben.) 
Aztán létrejött a Mosoly Manó Emlékére nevű Facebook csoport. A csoport tagjai, lehetőségükhöz, vérmérsékletükhöz mérten megpróbálnak megtenni mindent, hogy a család fájdalmát enyhítsék. A csoportnak magam is tagja vagyok és nagy megtiszteltetésnek érzem, hogy beléphettem. 
Azonban a csoport bejegyzései révén tegnap éjjel tudatosult bennem, hogy mindamellett, hogy mélységes empátiával próbáljuk a vállunkra venni a fájdalom egy részét, a családnak -a lelkiek mellett- most valódi, kézzel fogható segítségre is szüksége van, ezért, egy mára már negatív példaként is említhető világjelenség gondolati síkján (Ice Bucket Challenge) elindulva kidolgoztam egy sémát, mellyel sokat könnyíthetnénk e család ez irányú gondjain.
Mint, ahogy azt mindenki, így te is kedves olvasóm tudhatja: -egy daganatos megbetegedés ma még nem játék. A gyógyulás érdekében a szülők -szó szerint még a lehetetlenen is túl- mindent megtettek! Az élet azonban másképp diktált, és Dominik kezelőorvosai kimondták, hogy nincs remény. A család ekkor döntött úgy, hogy -miután már azt sem tudták, mennyit mutathatnak meg Dominiknek ebből a nyárból- megszépítik a Kisfiú utolsó hónapjait.
Mindez azonban azzal, hogy az édesapa még a munkahelyén is felmondott, hogy a lehető legtöbb időt tölthesse Kisfiával, a kezdeti összefogás ellenére is felemésztette minden tartalékukat, és a hasonló sorsú gyermekek megsegítésére születendő (a szülők által életre hívandó, és a Mosolymanóról elnevezendő) alapítvány létrehozása sem két forint. A csoport tagjai -sokan kétségbeesetten- keresik lehetőséget a segítségnyújtásra, hát én kínálnék egy lehetőséget: -Nem kérek sokat, de azt elkérném. És ha lehet, akkor most.

A kis Dominikkal kapcsolatosan született cikkeim, a blog statisztikai rendszere szerint (ma délelőtti adat) kevesebb, mint hat nap alatt 2670 fő olvasót eredményeztek. Semmi mást nem kell tennünk, csupán el kell küldenünk egy ezer forintot (4.22 USD 3.20 EUR) a gyógykezelés idején létrejött:

a K&H Banknál vezetett
10402032-86755574-49521000
-es számlaszámra, 
HORVÁTHNÉ BIHARI RITA 
névre,
DOMINIK 
közleménnyel.

És, hogy hogy jön ide az Ice Bucket Challenge? Roppant egyszerű. Küldj 1000.-Ft-ot. Az utalásról kapott bizonylatot, csekket, monitorképet (stb), fotózd le, töltsd fel az emlékoldalra, oszd meg, és szólíts fel, hívj fel másokat is a segítségnyújtásra, hogy a családnak e súlyos tragédiában, és az alapítvány létrehozása körüli hősies munkában ne kelljen még a mindennapi megélhetés roppant terhével is szembesülnie. Tedd meg, hogy segíthess a családnak, hogy segíthess valahogyan!
Nem vagyok gazdag ember. Még a középosztály alsó szélébe sem tartozom (szerintem), de én az alapötlet által vezérelten és mert már reggel tudtam, hogy meg fogom írni ma este ezt a cikket, ma, kora délután megtettem és befizettem a legelső részletet, mellyel talán megkezdhetjük annak a tandíjnak a törlesztését, melyet a gyermekeinkkel való viszonyunk vonatkozásában, valamint hősiességből, kitartásból, tisztességből, emberi tartásból, anyaságból, apaságból kaptunk e csodálatos családtól. Tedd meg a lelkedért. És, ha az alapítvány megszületik, csináljuk ugyanezt végig egy másik, az egyén számára jelentéktelen 2000.-Ft-al, mert, ahogy az egyik (az alapötlet harmadik pillérét adó) hozzászóló írta: -a sok kicsi sokra megy. (Számolj:  2670 -a blogbejegyzések olvasottsága-, szorozva ezerrel. Nem bonyolult.)
Szerintem tényleg nem sok, amit kérek tőled, tőletek. Ha kétkednél (de ne tedd): -Mindezt a kapcsolattartókkal hajnalban, a családdal még délelőtt megosztva, egyeztetve, a beleegyezésüket, az engedélyüket kérve írtam le és teszem ma közzé, ahol csak lehet. Mindehhez kértem: banki adatokat és még egyszer hangsúlyozom: -engedélyt a családtól, mert ez másképpen nem megy.  
Azt kérded hogyan segíthetsz? Most, a távolból, kézzel foghatóan? Hát elsősorban így. Tedd meg, hogy segíthess a családnak, hogy segíthess valahogyan. Befizetés, fotó, megosztás másokkal. Ilyen egyszerű. Remélem -ezúttal tényleg- segíthettem.

Nincsenek megjegyzések: