Hello kedves olvasó!
Ismét szörföltem és ismét sikerült szert tennem valami igazán ütős gyöngyszemre. Már meglehetősen régen utaztam vonaton, ami viszont csak erősíti az alant olvasható sorokat, hiszen eszerint huszonéve sem volt másképp, így nyilván huszonéve semmi sem változott. Íme maga a mű. Egy gyöngyszem: (forrás: petra blogja)
"....Mélyen tisztelt Magyar Államvasutak Zrt!
A mai nap tapasztalatai után úgy érzem elérkezett az ideje,
hogy egy hosszabb terjedelmű panaszlevél megírására szánjam rá magam.
Higgyék el, nem a kötözködő fotelproli és nem is a napi rutinját végző
nyugdíjas szól belőlem, hanem a teljesen felháborodott utas, aki nem
mellesleg több éve a MÁV szolgáltatásait veszi igénybe(lévén, hogy nem
nagyon van más lehetőségem).
Abba a bizonyos pohárba pedig a mai napon
hullt bele az utolsó csepp, ugyanis egy részeg illúziónak lettem az
áldozata, azt reméltem, hogy a Budapest Nyugati pályaudvarról, az első
vágányról 18:20-kor induló, Budapest- Esztergom vonalon közlekedő
vonattal a menetrend által közölt időpontban, tehát 19:16-kor érkezem
meg a piliscsabai állomásra.
De nem, ehelyett nagyjából 20:00-kor
sikerült elérni az említett települést. Sebaj, a késést megszoktam,
afféle szabadedzés jellege van már ezeknek a dolgoknak, nyilván a MÁV is
készül a téli szezonra, amikor a kijelzőn felbukkanó “180 perces
késésen” az emberek többsége már fel sem mérgeli magát. Bizony, szépen
lassan hozzászokunk, az életünk részévé válik, akárcsak a kövérkés
húgyfoltok egy 00-sban eltöltött túra után. Az viszont már az önök
számára a mindennapokból is jól ismert pornóoldalakon feltűnő “anal
black monster cock attack” kategóriával volt egyenértékű, amikor az
amúgy még 18:25-kor is az induló vonatra a peronon várakozó tömeg elé
csupán egy szerelvényt toltak be. Ugyanis az említett utastömeg legalább
akkora volt, hogy minimum 3 Desiro tipusú (http://www.logsped.hu/desiro.jpg) vagonra lett volna szükség.
Ehelyett egy darab vagon vánszorgott be,
ami még ennek tetejébe 15 perces késéssel indult. A tömeg mondhatni
teljes joggal anyázott, hiszen nem elég, hogy egész nap a bitang
melegben lapátolta a GDP-t, késett is a vonat, és egy ilyen fárasztó nap
után még le sem tud ülni a garantáltan bónuszperceket tartogató
menetidő alatt.
Apropó menetidő. A Budapest-Esztergom vonal azért nem egy
Salakszentmotors-Nógrádbél szakasz, tehát jó pár ember számára fontos,
hogy viszonylag rövid idő alatt tegye meg azt az 53(!) kilométert(nem
mintha kevésbé lennének fontosak a kisebb forgalmat jelentő
települések). A gyakorinak mondható vonatforgalmat a “kiváló”
logisztikai teljesítménynek köszönhetően beárnyékolja az a tény, hogy
ezt a távot “mindössze” másfél óra alatt lehet abszolválni. Csak
összehasonlításképpen: a 130 km-es távolságot jelentő Budapest-Győr
vonal jobb esetben másfél óra, rosszabb esetben pedig 2 óra 20 perc
alatt megtehető.
Tudom, tudom, a Budapest-Esztergom vonalon
sajnos egysávos és amúgy is rosszabb minőségű pályarendszer van
telepítve, nincs is villamosítva, meg amúgy is a kurva anyját a
Pilisnek, hogy oda tudott nőni.Pénz meg nincsen, hogy felújítsuk. Nos,
erre a meglehetősen gyenge lábakon álló mentegetőzésre a következőket
tudom válaszolni: Az, hogy nincsen rá pénz, az a legkevésbé sem tud
érdekelni. Oldjátok meg, mert a MÁV szolgálatában álló Cic Imre kalauz
sem viccel, kíméletlenül leficcent a szerelvényről, ha nincs elég kabala
a zsebembe, hogy megvegyem a jegyet!
Persze, lehetnék szolidáris a MÁV
szorongatott helyzetével, de Önök sem szarják tele a villanyszerelő
bakancsot, ha leég a házam, no meg én már leadóztam és még jegyet is
vettem. Miről beszélünk?! A mostoha földrajzi viszonyok
leküzdhetőségéről pedig Ausztria, vagy Svájc nyújtanak példát. Fúrjatok
alagutat, csináljatok töltéseket, stb (legalább munkahelyek
teremtődnek, ahol dolgozhatnának az országunkban népes táborral
rendelkező ingyenélők is [kivételesen nem a címzettekre gondolok]), mint
az említett országokban! Persze, keletről is vehetnék példákat,
Grúziához, Bulgáriához és Örményországhoz képest a MÁV valóban egy
sikersztori, no meg a Magyar Államvasutak vezetősége tökéletesen otthon
érezné magát a felsorolt országok irányításában, hiszen a
korrumpálhatóság, a “baszok bele, mert a hó végén úgyis több millió
pörög a számlámra” öntudat és a felelősségre vonhatóság teljes hiánya
mind-mind ismerősen csengő szavak. Túl keletre persze ne menjünk, mert
Japánban pár perc késés miatt már mondott le miniszter.
Ha azt hinnék, hogy a történet itt véget ért, akkor tévednek. Ugyanis a
késéssel induló vonat Óbuda állomáson újra kijött a box utcába, mivel a
MÁV 15 perces büntetést szabott ki a Desiro istállóra. Az ok nem volt
más, hogy az Esztergom felől érkező, szinte teljesen üresen begördülő
ellenvonatot mindenképpen be kellett várni. Tehát nem az elégedetlen
tömeggel megpakolt szerelvény kapott elsőbbséget, hanem egy
szellemjárat, ami végig, szinte csodával határos módon tartani tudta az
előírt menetidőt. A MÁV úgy tűnik észre sem veszi, hogy a saját
dolgozóit szopatja be, hiszen az érthetően felpaprikázott tömeg azonnal
kiegyenesíti a kaszákat és “Éljen a haza!” felkiáltásokkal megrohamoz
mindent, amin MÁV emblémát lát. Nos a kalauz is ilyen, rajta csattan az
ostor, egy olyan emberen, aki a legkevésbé sem tehet, arról, hogy
egyesek munkavégzés címszó alatt vidám maszturbálásra kapják az
órabérüket. Ezek után persze nem csodálkozhatunk azon, hogy a
jegyellenőrzés modora a “Füzesabony és környéke, ÁFÉSZ, 502-es Italbolt”
hangulatát idézi. Ezek után én se lennék kedves, a csalán az én
faszomat is csípné.
Heves harcok árán, végül elértünk Pilisvörösvár állomásra. Minden tovább
utazó boldog volt, mert aki ismeri a helyi viszonyokat az tudja, hogy
ezen az állomáson elég sokan szoktak leszállni, ha Budapest felől
érkezik az ember. Most is így volt, az utasok 60%-a vidáman hagyta el
szerelvényt, szétbaszott ideggel gyújtottak rá a jól megérdemelt
cigarettájukra. Így már ülőhely is akadt bőven, kezdett oldódni a
feszültség. De nem! A MÁV tanúbizonyságot téve rendkívüli
nagylelkűségéről még 2 vagont csatolt a vonathoz. Mint mondtam ez szinte
semennyire sem volt indokolt, annyit viszont pont lehetett vele
baszakodni, hogy újabb percekkel növeljük a késést, valamint 15 percet
kellett várni a szemből érkező vonatra. Végül este 8 órakor be is
szivárogtunk Piliscsabára. Azt nem tudom utána, hogy alakult az expressz
sorsa, de gyanítom, hogy nem mentek gördülékenyen a dolgok. Itt
szeretném kifejezni együttérzésemet azokkal az utasokkal, akik még ekkor
sem lőtték fel magukat a Holdra.
Azzal is tisztában vagyok, hogy nem ez az egyetlen ilyen eset
Magyarországon, a pannon puma földjén, ahol mindig van lehetőség egy
plusz pár órás kupébulira. Elgondolkodtató, hogy a MÁV logisztikusai és a
komplett vezetőség, honnan veszi a bátorságot arra, hogy az utasai
idejével ilyen módon szórakozzon. Pénzt, egyebet lehet lopni, majd lesz
valahogy, de az idő az más, azt nem adja vissza senki. Nem vagyok egy
szociálisan érzékeny ember (nektek kéne annak lenni, baszd meg), de
azért azok a munkások is szeretnének időben hazaérni, hogy beszúrhassák a
jól megérdemelt esti sört, aláverjenek az asszonynak, és kialhassák
magukat, akik többek között arra kapják a fizetésüket, hogy megvegyék a
vonat bérletüket. Pénzt fizetnek a MÁV-nak, bár jó kérdés mit kapnak
ezért cserébe. Ugyanis az emberek nem gépek, akiket be lehet nyomni egy
konzervdobozba (mit számít a kényelem, és a körülmény?!) és még ezért
fizessenek is.
Így hát feljelentést nem teszek, mert teljesen tisztában vagyok azzal, hogy a MÁV bármikor felbérel valami sztárügyvédet, aki pár milla ellenében jogi úton úgy belerejszol a számba, hogy öröm lesz nézni. Ezért csupán egy apró kérésem van, amivel azt hiszem a ma és máskor is nyomorgó utazókat is ki lehetne elégíteni, nem csak engem: A MÁV logisztikusai és a felső vezetés minden tagja lássa el aláírásával az általam megírt nyilatkozatot, azt legyenek szívesek scanneljék be, hogy a lehető legtöbb internetes oldal számára eljuttathatóvá váljon, így szerezve nagyobb megbecsülést a magyar nép szemében.
A nyilatkozat szövege a következő:
Én, …………… felelősségem teljes tudatában kijelentem, hogy egy ócska kis szarjancsi vagyok, mert a rám bízott feladatokat nem látom el a meghatározott hatékonysággal. Egyetemi éveim alatt, már ha voltak ilyenek, üvöltve vertem a narkós kis faszomat, így hát szerény képességeim nem jogosítanak fel arra, hogy a magyar és külföldi utasok minden igényének megfeleljek. Szégyentelenül lopom a pénzt és mások idejét, mert semmilyen állami, vagy civil szerv nem vonhat tetteimért felelősségre. Valamint nagyon sajnálom, hogy az édesanyám picsája alatt nem volt szecskavágó, amikor a világra szart.
Dátum, hely, aláírás.
Szíves segítségüket előre is köszönöm.
Így hát feljelentést nem teszek, mert teljesen tisztában vagyok azzal, hogy a MÁV bármikor felbérel valami sztárügyvédet, aki pár milla ellenében jogi úton úgy belerejszol a számba, hogy öröm lesz nézni. Ezért csupán egy apró kérésem van, amivel azt hiszem a ma és máskor is nyomorgó utazókat is ki lehetne elégíteni, nem csak engem: A MÁV logisztikusai és a felső vezetés minden tagja lássa el aláírásával az általam megírt nyilatkozatot, azt legyenek szívesek scanneljék be, hogy a lehető legtöbb internetes oldal számára eljuttathatóvá váljon, így szerezve nagyobb megbecsülést a magyar nép szemében.
A nyilatkozat szövege a következő:
Én, …………… felelősségem teljes tudatában kijelentem, hogy egy ócska kis szarjancsi vagyok, mert a rám bízott feladatokat nem látom el a meghatározott hatékonysággal. Egyetemi éveim alatt, már ha voltak ilyenek, üvöltve vertem a narkós kis faszomat, így hát szerény képességeim nem jogosítanak fel arra, hogy a magyar és külföldi utasok minden igényének megfeleljek. Szégyentelenül lopom a pénzt és mások idejét, mert semmilyen állami, vagy civil szerv nem vonhat tetteimért felelősségre. Valamint nagyon sajnálom, hogy az édesanyám picsája alatt nem volt szecskavágó, amikor a világra szart.
Dátum, hely, aláírás.
Szíves segítségüket előre is köszönöm.
Maradok végtelen tisztelettel: * Nándor....."
Még most is sírok. Remélem segíthettem.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése