2011. január 25., kedd

MOCKBA

Hello kedves olvasó!
A reptér
A cím talán ismét sejtetni engedi a cikk tartalmát. Szándékosan írtam az orosz főváros nevét cirill betűkkel. Az internet sajátossága, hogy azzal mindenkit elérsz az egész világon. 
Így bárki is legyen az, aki olvassa most e pár gondolatot azzal tudatni szeretném, hogy én ahhoz, hogy lerójam a kegyeletemet az áldozatok és Oroszország minden lakója előtt azt választottam, hogy a támadást szenvedett város nevét, annak lakói nyelvén írtam le és adtam címéül e cikknek.
Az Origó hírportál szerint: "......Oroszországban az elmúlt években több terrorcselekmény is történt. Tavaly márciusban a moszkvai metró ellen követtek el öngyilkos merényletet csecsen szélsőségesek, a kettős robbantásban negyvenen vesztették életüket, több mint százan sebesültek meg. Márciusban egy gumilövedékes fegyverrel lövöldöző férfi keltett pánikot a moszkvai Vörös téren, 2009 novemberében pedig egy moszkvai expresszvonatot siklatott ki egy szélsőséges kaukázusi szervezet. Oroszország déli, kaukázusi részén ennél is sokkal sűrűbbek, szinte mindennaposak a hivatalok és a rendfenntartó hatóságok elleni támadások, ott a lázadó csoportok rendszeresen hajtanak végre robbantásokat oroszok ellen."
A mentés
Én igazán megértő vagyok. Én megértem, hogy a csecsenek nem szeretik az oroszokat. Én azt is megértem, hogy Vlagyimir Putyin kül-és belpolitikáját sokan ellenzik. Én még azzal is egyetértek, hogy nem kell Putyinnal, vagy Medvegyevvel egyet érteni. De azt semmiképpen sem értem, hogy bárki, bármilyen indokból, okból, vagy érvvel olyan embereket vesz célba, akik e politikáról, az Oroszországi Föderáció vezetésének lépéseiről, vagy az orosz hadsereg bármely cselekedetéről semmilyen módon nem tehetnek.
Ártatlan emberek haltak meg ismét! Ezúttal hétfőn délután és ezúttal Moszkvában, a Domogyedovo reptéren. Utasok, akik a csomagjaikra vártak, rokonok, barátok, akik pedig az utasokra és szerencsétlenségükre a gépük nem a Seremetyevón, vagy a Vnukovón szállt le. 
Meggyőződésem, hogy nincs és nem is lehet olyan helyzet, amelyet a terrorizmus eszközeivel bármely korban, bármely világban meg lehetne oldani! 
Biztosan nem így akarta befejezni az utazást
Azok, akik az érvelésnek ezt a formáját választják, azok nem érdemelnek semmilyen irgalmat. Tudom, hogy a demokrácia nem a legmegfelelőbb berendezkedés, hiszen könnyen válhat bármely demokrácia diktatúrává (még-rosszabb esetben pedig anarchiává), de hát a történelem és benne az emberek egyelőre nem találtak ki még jobb társadalmi formát és belátható időn belül nem is látok ebben esélyt a változásra. De egy demokráciában (és remélem ez nem hallatszik majd túlzottan utópisztikusan)  van alkotmány, és vannak törvények. Van jog és van bíróság. És vannak szabadságjogok! Például ilyen az egyik, minden embert megillető alapvető jog: - az élethez, az egészséghez, a testi épséghez fűződő jogunk!
Senki, ismétlem senki nem formálhat arra jogot, hogy ezt elvegye, megsértse! Persze az öngyilkos merénylő (akinek a fejét az orosz hatóságok már megtalálták, mert a felsőtestre erősített robbanószerkezet robbanása többnyire az elkövető fejét megkíméli -sajnos ezt is meg kellett tanulnunk az elmúlt években-) most már a saját maga által elképzelt a mennyországában  röhög a markába és nyilván ő és a társai szarnak rá, hogy mit gondolok én az élethez való jogról. De ettől még ezt gondolom, és ettől még nem kell egyetértenem semelyik nép, vagy vallás, vagy elv gyakorlóinak ezen módszerével. Ettől még eszembe juthat, hogy a merényletben meghalt, vagy megésrült emberek mindegyike valakinek az édesanyja, édesapja, gyermeke, férje, felesége. Ettől még átérezhetem, hogy a boldog viszontlátás hogyan vált sokaknak pokollá, a Domogyedovo reptéren néhány ezredmásodperc alatt! 
Ettől még gyászolhatom magamban, és itt, e blogban a számomra ismeretlen áldozatokat (az embertársaimat) és sajnálhatom az orosz népet, amiért (már) velük is ilyen dolgok történnek! Remélem segíthettem.

Nincsenek megjegyzések: