2011. február 11., péntek

Good night left side (És ebben nincs semmi humor)

Hello kedves olvasó!

Először is elnézést kell kérnem mindenkitől, miután meglehetősen régen publikáltam bármit a blogon, ám szó nincs írói válságról. Történt, hogy az én kicsi feleségemet elővette az influenza, de nem csak úgy, hanem kihagyva lázat, torokfájást és orrfújást meg köhögést, egész egyszerűen megtámadta az idegrendszerét, mellyel súlyos, nagyon súlyos tüneteket okozott (nagyon komoly szédülést, ún.: szemtekerezgést, -nem hülyéskedek ez egy igazi orvosi kifejezés- és persze minden mást is ami ezzel jár.) Elhiheted, nagyon nem volt jól szegénykém, én pedig (a munka mellett és időnként helyett) igyekeztem (több-kevesebb sikerrel) helytállni mellette. A nehezén most már talán túl vagyunk, így ismét tollat ragadhattam.
Na szóval. A Való Világ lakóival ellentétben azért áradt az információ minden irányból ránk ezen a héten is, az biztos, így volt ami elgondolkodtatott annyira, hogy elmondjam róla a véleményemet. Az első ilyen dolog, az maga a cím: Good night left side. Ezzel a felirattal láttam ma meg egy elég szélsőségesnek tűnő fekete-fehér matricát, az egyik lakótelepi társasház bejáratára ragasztva. A matrica kör alakú volt, benne egy bokszolóállásban, rúgásra emelet lábbal álló alak, vele szemben pedig, félig a földön, a hátán fekve egy másik, a mellén ötágú csillaggal. A felirat pedig a harcolók köré írva volt látható. Jó éjt baloldal. Nagyjából így lehet lefordítani a mondatot. A feljebb szemléltetett rajz alapján pedig nyilván nem a lefekvés előtti jókívánságról lehet konkrétan szó, legalább is úgy sejtem. De van-e manapság bal oldal? Létezik-e egy olyan baloldali erő (e két szó egymás mellé írva már önmagában is nonszensz mostanában), amely elmondhatja magáról, hogy megfelelő fékje, kontrollja ma a hatalmon lévőknek? De tudod mit? Meg is válaszolom a kérdést: - szerintem nincs. Nincs, mert az előző nyolc évben olyan dolgok történtek velük (így azután nyilván velünk, mindannyiunkkal is), amely dolgokat nehéz úgy szavakba önteni, hogy azokat a "nyomdafesték" is elbírja.
Én, aki nagyon sokáig bal oldali érzületű és beállítottságú ember voltam (és ez a véleményem -szerencsére- jól megfért a különböző politikai nézetű barátaim véleményével is) én aztán tényleg elég nagyot csalódtam. Igaz, soha nem voltam vak, mindig láttam a hibákat, sokszor értettem egyet olyan emberekkel, akiknél semmilyen formában nem jött be a bal oldal, akár jó, akár rossz döntéseket hoztak éppen.
Most már kissé másképpen látom a dolgokat, de (és most jön a csavar), valahogy nem lettem jobb oldali az elmúlt hetekben, hónapokban. Meg is mondom, hogy miért: - a FIDESZ-KDNP elsöprő választási sikerének eufóriája már régen elszállt. Helyette itt maradt az új nyugdíjtörvény, a médiatörvény, ugyanúgy maradt az álláshalmozás az állami szférában, a kétmillió fölötti állami alkalmazotti fizetés, az S8-as Audi, mint szolgálati autó, a szóvivő miniszterelnöknél magasabb fizetése, a hatalom erős centralizálása, romló közbiztonság, kapkodás, magyarázkodás és még sorolhatnám.
Persze, ha kellőképpen jól tájékozott vagy, akkor tudhatod, hogy Lázár úr ma visszaadta a kocsit, hogy Szíjártó úr lemondott a fizetéséből egymillió forintról, ám Dr. Selmeczi Gabriella nyugdíjvédelmi kormánybiztos kétmillió forintos adótartozása még most is fennáll. Így hiába történt még néhány apró változás, ezek nem nagyon tudják feledtetni velem azt, hogy FIDESZ-KDNP a választás hajrájában pont az ilyen ügyeket fikázta a legjobban, a bal oldal viselkedésében. 
Igaz,azt is nehezen feledem, ahogy (mostanában szinte minden nap) különböző MSZP górék, meg szóvivők, meg arctalan, ismeretlen képviselők most pontosan úgy viselkednek, ahogy a FIDESZ tagjai viselkedtek a választások előtti nyolc évben. Meg nem értett zseniként, megmondóként, mindenhez értőként, durcás kisgyerekként. Pedig nem kellene nagyon megsértődniük úgy semmin sem. Vagy talán meg kellene kérdezni Zuschlag Jánost, Hagyó Miklóst, Tátrai Miklóst (MNV Rt. Vez.), Horváthné Fekszi Márta volt külügyi államtitkárt, vagy Székely Árpád volt moszkvai nagykövetet, hogy van-e oka szégyenkeznie az MSZP-nek, vagy nincs. (És azt gondolom, hogy a felsorolás nem igazán teljes és még nincs is vége az elszámoltatásoknak. Ami azért nem olyan nagy baj.)
Sajnos azt kell látnom, hogy  lassan az egész korábbi kormány le van tartóztatva. Büntetőeljárások tömkelegei zajlanak különböző szakaszokban a volt nagyságok ellen, és komolyan kíváncsian várom, hogy mikor jutnak el a legnagyobbakhoz. Így aztán, amikor mostanában az MSZP durcáskodik, az a legenyhébben szólva is hiteltelen és tényleg nem értem, hogy amikor Orbán Viktor országértékelőt tart, akkor Gyurcsány Ferenc is meg kívánja tartani a saját országértékelőjét. Szerintem nem kellene olyan nagyon erőltetni ezt most. 
De visszatérve a jobb oldalra. Mert hát hiszen ez a jobb oldal, benne van a nevében. Így mindenkinek, aki tud olvasni, tudnia kell ezt. Tény, hogy nagyon kényelmesen tudták szapulni az ellenlábasaikat ellenzékből, most viszont keményen dolgozni kell a sikerért. Már ha várható ilyen, mert én, a polgár, nem nagyon érzem, hogy egy fokkal is jobb lenne. Az üzemanyagok, az energia árai legalább negyven, az élelmiszerek árai harminc százalékkal emelkedtek az elmúlt háromnegyed évben. A svájci frank, az euro szárnyal a forinthoz képest. Beköszönt a tavasz és valószínűleg emberek százai veszítik majd el lakásaikat emiatt. Szerinted jobb egy picit is? Szerintem egyelőre nem annyira, miközben ezerrel rohanunk egy  nagyon komoly diktatúra felé.
Mostanában már olyan emberek is panaszkodnak, akik eddig a legkomolyabb Orbánfun-ok voltak. Panaszkodnak a rendszerre, amelyet maguknak teremtettek.
Így elgondolkodtam ezen és arra a következtetésre jutottam, hogy nincs jobb oldal, hiszen ellenzékben a FIDESZ-KDNP ezerszer volt szociálisan érzékenyebb az akkor kormányzó bal oldalnál. (Na persze ezt a szociális érzékenységet, például akkor, amikor egyetlen tollvonással elvették nagyjából hárommillió ember megtakarításait, mostanra teljesen elfelejtették) És nincs bal oldal sem, hiszen az MSZP emblematikus figurája akkoriban az a Gyurcsány Ferenc volt, aki egy-egy május elsején úgy volt képes könnyek közt a munkások nehéz reggeleiről beszédet tartani, hogy közben kilencven-százmillió forint éves osztalékot vett fel a cégeitől és kérdésre simán bevállalta, hogy felesége és családja napi kb.: 250.000.-Ft.-ból él.
Végül aztán arra a következtetésre jutottam, hogy sem bal, sem pedig jobb oldal nem létezhet, pusztán kormányzó és ellenzéki pártok vannak. Helyzetüket a mindenkori választási eredmények határozzák meg, és a hatalom birtoklásának első napján elfelejtenek minden ígéretet, minden szót, ami a kampányukban elhangzott. Gépkocsikat vásárolnak, a családtagjaiknak intéznek zsíros kormányzati állásokat, vállalkozókat juttatnak zsíros állami megrendelésekhez, miközben szétsarcolják a népet, és alacsony szinten, megkötve tartják a rendőrséget, aki egyébként kinyomozhatná turpisságaikat.
Az egyik ilyen oldal a hatalomtól részegül meg, a másik a hatalom elvesztése okozta depressziótól és persze mindkét oldal erősen paranoiás. Így tehát nincsen igazi alternatíva, bár a FIDESZ-KDNP még bizonyíthat. Csak reménykedem, hogy négy év múlva nem Szíjártót vezetgetik majd bilincsben, meg vezetőszáron. Good night two side. Remélem segíthettem.

Nincsenek megjegyzések: