2011. május 15., vasárnap

WOLF KATI: - What about my dreams?

Hello kedves olvasó!
Hát azért átfutottam a híreket. Na meg átnéztem a híradókat, és hát elolvastam sok-sok ember véleményét a közösségi oldalakon, mielőtt nekifogtam ennek a cikknek. Olvashattam összeesküvés-elméletekről gazdagon. Láthattam kárörömöt, kesergést, kesergést és kesergést. Sokan találtak ki valami elképesztőt, ám (szerencsére) még többen a nagy igazsághoz álltak közel, amikor arról írtak a kommentekben (ne adj Isten: -egy hivatalos cikkben), hogy többnyire etnikai, nyelvcsaládbeli, nyelvrokonsági, szomszédos ország, szimpátia, vagy antipátia alapú elveken szavaztak a népek. És sajnos a nemzeti szakmai zsűrik is.
Például -és ez tényleg érdekes kérdés- keresték nagyon a szlovákiai és romániai magyarság szavazatait, amelyek egyes elméletek szerint eltűntek az éterben. Konkrétan ez az üzenet érkezett a szlovákiai magyar mobiljára, amikor szavazott:

Vazeny zakaznik, obsah spravz aslanych z vybraneho cisla nie je pre vas povoleny. V pripade otazok.
(Tisztelt ügyfél, a választott számról, ilyen tartalmú szöveg küldése Önnek nincs megengedve.)

Valóban megpiszkálhatnánk a témát, de minek. Nekem kétségbeesett próbálkozásnak tűnne, az egyszer biztos. A meg nem értett zseni segélykiáltása nem hallatszik túl messzire és elég hülyén is néz ki, amikor kiabál. Van egy zenész haverom, név szerint a Mátra Guszti, aki sommásan fogalmazott, amikor így írt, idézem: 

"Tegnap halálra röhögtem magam az Eurovízós akármin fellépő, égnek zselézett hajú, gitár himbáló, hóttlapos dalokat, hóttrosszul elnyivákoló műmájeren. Nem számítottam rá, hogy Wolf Kati megnyeri, de hogy találnak tőle 21 jobbat, azt álmomban nem gondoltam volna."


Szóval ilyen előzmények után nyilván muszáj elgondolkodni azon, ami történt, és ahogyan történt: Van egy dal, amit sokan, sok munkát belehelyezve, sok-sok álmot és ígéretet beleszőve megírtak, megzenésítettek. Aztán van egy énekes, akit felkértek és aki elvállalta, hogy felénekli és a megmérettetésen elénekli a dalt.

Nagy felhajtás, jó pr, jó előkészítés, a rádiók nyomják úgy itthon, mint külföldön. Az angol nyelvű változat pillanatok alatt elterjed és ismertté válik Európában. Az emberek (bárhol) nagyon jól fogadják. Olyannyira, hogy az előzetes felmérések szerint a dal nagy sikert aratott, széles közönség előtt.

Aztán befordulunk az elődöntő hajrájába és a fináléba jutunk. Hát mi ez, -kérdem én- ha nem a dalhoz fűzött remények valódi sikerre történő váltása? Abszolút siker. Végül aztán jön az Eurovíziós Dalfesztivál döntője! És az eredményt már ismerjük.

What about my dreams? Hááát, nem tudom! Olyan álmok voltak ezek, melyek megvalósulásától csupán centiméterekre álltunk, mégis elvérzett a produkció, mondhatnánk. Bizony a huszonkettedik hely nem túl előkelő, viszont én ennyire nem látom vészesnek a helyzet. Hogy miért?
Mert Wolf Kati, az, aki a magyar X Faktor döntőseként vált ismertté, majd rövid idő múlva megmérettetett egy olyan helyen, ahol egyszerre, egy időben százharmincmillió ember látta és főleg hallotta a dalát. Mert Wolf Kati nemzetközi ismertségre tett szert! Mert a dalt (és az előadót) több külföldi rádióadó is megszavaztatta a hallgatóival, és az így szerzett első hely díját Wolf Katinak adta!
Mert Wolf Kati kőkeményen kiállt önmagáért és értünk, magyarokért azzal, hogy finalista lett és elénekelte a dalát. Mert nincs olyan -fentről irányított- országimázs akció, amely többet hozott volna nekünk az elmúlt időben, mint Wolf Kati és az, ahogyan -azt- a dalt elénekelte. Az Eurovíziós Dalfesztiválról régebben többnyire akkor értesültem, amikor az zajlott és egészen kisgyermek korom óta nem néztem meg. Most megtekintettem, de kár volt és ezután valószínűleg soha sem fogom nézni, mert Wolf Kati után nehéz hinni a dalfesztivál rendszerében.
Tegnap azt írtam: -talán csodát látunk majd szombaton este. És így lett! Csodát láttunk a düsseldorfi Spirit Arena káprázatos színpadán, függetlenül a helyezéstől, a csalás gyanújától, és mindentől, ami esetleg beárnyékolhatná ezt a csodát: -Wolf Kati énekét! Szerintem minden magyar nevében írhatom: -köszönjük szépen Kati! Remélem segíthettem!


Nincsenek megjegyzések: